СТАТТІ

Категорії каталогу

MOTORCYCLE TOURS / МОТОТУРИ [2]
ЕНДУРО [13]
Все, що пов'язано з позашляховими мотоциклами та змаганнями
ПОДОРОЖІ [30]
Тривалі мотоподорожі
МОТОКРАЄЗНАВСТВО [5]
Місця, варті уваги мототуриста
МОЇ МОТОЦИКЛИ [3]
Honda XR400R та Honda XL250 Degree-2
ЯХТИНГ В ТУРЕЧЧИНІ / ЯХТИНГ В ТУРЦИИ [0]
Ми пройдемо там, де ви ще ніколи не були! Ви зрозумієте, яка величезна різниця між Туреччиною отельною та Туреччиною яхтенною!
Головна » Статті » ЕНДУРО

Тридцятий „Дакар”, дубль два

12 лютого 2008 року організатори „Дакару” Amaury Sport Organisation (A.S.O.) скликали в Буенос-Айресі прес-конференцію, на якій пролили світло на подальшу долю найвідомішого в світі пустельного марафону. В 2009 році „Дакар” вперше відбудеться не в Африці, а в Південній Америці — на території Аргентини та Чілі. В загальних рисах була описана майбутня траса.

Перегони мають стартувати 3 січня В Буенос-Айресі. Маршрут прокладений аргентинськими провінціями Ла-Пампа, Ріо-Негро, Чубут, Неукен та Мендоса. Потім гонщикам доведеться штурмувати перевали Анд щоб потрапити в Чілі, де в курортному місті Вальпараїсо на березі Тихого океану запланований день відпочинку. Далі пелетон має здолати пустелю Атакама, повернутися в Аргентину та через провінції Катамарка, Кордова та Санта-Фе фінішувати 18 січня в Буенос-Айресі. Подробиці майбутньої траси тримаються в таємниці — згідно з регламентом, детальний маршрут має бути оприлюднений не раніш ніж за 90 днів до початку змагань. Загальна довжина маршруту складає приблизно 9 000 км, з яких 6 000 км прийдеться на швидкісні ділянки.

Прийом заявок почнеться 15 травня, при цьому передбачена перевага для учасників Дакару-2008, який не відбувся. Організатори мають надію побачити на старті більше 500 екіпажів з більш ніж 50 країн світу.

„На протязі 29 років марафон незмінно проходив в Африці — заявив журналістам один з організаторів перегонів Патріс Леклерк.— Зараз він змінює материк. На нього чекають нові шляхи, але дух „Дакару”, його характерні риси та душа залишаться незмінними”.

Голова організаційного комітету Етьєн Лавінь, в свою чергу, повідомив, що в наступному південно-американський маршрут може змінюватись. Можливо згодом до нього будуть залучені території Бразилії, Болівії та Парагваю. В той же час він зазначив, що „Африка турбує нас. Маю надію, що з часом ми зможемо туди повернутись. З боку марафону було б синовньою невдячністю не повернутися на Чорний континент”.

На учасників майбутнього „Дакару” чекають досі незвичні перешкоди. Більша частина маршруту прокладена аргентинською пампою (або, як у нас часто кажуть, пампасами). Перш за все гонщикам доведеться познайомитися з Вологою Пампою — безкрайніми лугами з високою травою, густою мережею річок та чорноземним грунтом, який в разі опадів перетворюється на майже українську багнюку — поверхня, з якою в „Дакарі” ще ніколи не стикалися.

Далі їх очікує Суха Пампа — безводні піщані та солончакові степи, які майже позбавлені рослинності. Східні нагір’я Анд характерні мертвими солончаками та „меданос” — дюнами до 10 м висоти.

Незважаючи на те, що немає інформації яким саме гірським проходом пелетон буде долати головний хребет, цілком очевидно що перевал буде сягати щонайменше 3 500 м, тобто буде пролягати за лінією вічного снігу. На такій висоті карбюраторні двигуни нещадно багатять та гублять до двох третин потужності. Тому не буде нічого дивного, якщо більшість гонщиків, принаймні професіоналів, віддадуть перевагу інжекторним двигунам. Щоправда для цього виробники мототехніки будуть змушені протягом року винайти нові рішення що до ефективного очищення повітря, які дозволять вередливим форсункам надійно працювати в пильній атмосфері перегонів. Тож чекаємо на технічні прориви.

Нарешті, на території Чілі перегони здолають пустиню Атакама. Найзасушливіша місцевість у світі, Атакама протягнулася на 1 000 км вздовж узбережжя Тихого океану. Солончаки, хаммада (кам’яниста пустеля) піски з барханами — здається, що це єдине місце на маршруті, яке буде схоже на звичні мавританські і, частково, марокканські етапи.

Повторний штурм Анд відбудеться значно північніше, і тамтешній перевал гарантовано буде ще вищим. Додає інтриги також і карта — в тих місцях не позначено шляхів, лише караванні стежки. Схоже на те, що головна інтрига майбутнього марафону  переміститься з пустелі в гори.

Завершальні етапи пройдуть на рівнині Гран-Чако. Вона характерна непролазними заростями колючих чагарників та іншої тропічної рослинності вздовж русел річок та безводними просторами, які переходять в сухі піщані степи та солончаки на узвишшях.

Цікаво, що майбутній „Дакар” для учасників почнеться незвично рано — на початку грудня, або навіть наприкінці листопада. Справа в тому, що техніка вирушить до Південної Америки паромом, тож людям також доведеться три тижні провести в морі. Думається, гонщики оцінять цю можливість відпочити від турбот, пов’язаних з підготовкою.

 

 

Сурогат Дакару-2008

 А тим часом A.S.O., не на жарт занепокоєна скрутним становищем професійних команд, вирішила започаткувати нову гоночну серію під патронатом „Дакару”. Над цим проектом A.S.O. працювала вже кілька років, старт нової серії планувався на 2009 рік. Але скасування „Дакару-2008” змусило організаторів запустити проект на рік раніше. Відтак, з 20 по 26 квітня відбудуться перші змагання новоутворенної серії — Central Europe Rally, які заявлені як заміна африканського марафону. Головна мета швидкоруч зліпленого сурогату — дати змогу спортсменам, перш за все великобюджетним провідним командам, бадьоро відзвітувати перед спонсорами, щоб вони, нарешті, припинили плакатися по марно витраченим на „Дакар” чималеньким коштам. Тим не менш, якщо дійство виявиться вдалим та задовольнить очікування організаторів що до іменитості та кількості учасників, рівня безпеки та, звісно, уваги ЗМІ — серія має шанси стати постійною та обзавестися ще кількома перегонами.

Змагання пройдуть теріторіями Угорщини та Румунії. Довжина траси складе 6 000 км шляхів в різному стані, з яких половина прийдеться на швидкісні ділянки. Таким чином невдовзі поряд з українським кордоном промайне майже весь зоряний склад світу ралі-рейдів, та, між іншим, величезні гроші. Ніякої тайни в планах організації цих перегонів не було та, вочевидь, були певні шанси залучити до перегонів теріторію України. Нажаль, незграбні спортивні чиновники впустили можливість дати нам змогу на власні очі побачити змагання світового рівня. А також добряче заробити на ньому.

 

Категорія: ЕНДУРО | Додав: olexarider (26.02.2009)
Переглядів: 882 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]