СТАТТІ

Категорії каталогу

MOTORCYCLE TOURS / МОТОТУРИ [2]
ЕНДУРО [13]
Все, що пов'язано з позашляховими мотоциклами та змаганнями
ПОДОРОЖІ [30]
Тривалі мотоподорожі
МОТОКРАЄЗНАВСТВО [5]
Місця, варті уваги мототуриста
МОЇ МОТОЦИКЛИ [3]
Honda XR400R та Honda XL250 Degree-2
ЯХТИНГ В ТУРЕЧЧИНІ / ЯХТИНГ В ТУРЦИИ [0]
Ми пройдемо там, де ви ще ніколи не були! Ви зрозумієте, яка величезна різниця між Туреччиною отельною та Туреччиною яхтенною!
Головна » Статті » ЕНДУРО

Виклик для тих, хто зважився, мрія для тих, хто залишився (Історія "Дакару") частина 2

Фірмовий присмак ”Дакару”

”ПарижДакар” самий перший та самий відомий ралі-рейд. Швидкістні ділянки ралі-рейдів прокладаються грунтовими дорогами та бездоріжжям. Цей відрізок з точно вказаним маршрутом та декількома обов’язковими для відвідування пунктами контролю часу гонщики намагаються проїхати якнайшвидше. Саме на швидкістних ділянках точиться спортивна боротьба. На довгих маршрутах майже неможливо прокласти трасу виключно грунтом, тому крім швидкістних грунтових ділянок існують дорожні відрізки, які проходять неперекритими за для перегонів шляхами загального користування. На них гонщики також зобов’язані витримувати певний графік та проходити пункти контролю часу, але, зважаючи на необхідність додержуватись правил дорожного руху, цей графік не надто швидкістний. Дакарівські мотоциклісти дружно ненавидять дорожні секції долати іноді сотні кілометрів рівним асфальтом на суто позадорожному мотоциклі ще те задоволення.

”Дакар” завжди стояв окремо від інших ралі-рейдів, зокрема, він ніколи не був етапом Кубку Світу з ралі-рейдів. Це пояснюється тим, що траса та тривалість дакарівських перегонів значно довші припустимих для Кубку Світу, по прийнятій в ралі-рейдах класифікації він потрапляє до категорії ”марафон”.





В першому „Дакарі” навіть 125-ки доїзджали до фінішу...  Грегуар Верег (Gregoire Verhaegue) та Ален Кюї (Alain Quie), обидва на Honda XL125S

На відміну від класичного ралі, в якому завжди є змога ознайомитися з трасою та провести тренування, в ралі-рейді маршрут гонщикам невідомий. Легенду умовні позначення поворотів та інших ориєнтирів траси та відстаней між ними екіпажі отримують після фінішу попереднього дня. Мотогонщик, на відміну від автомобілістів, які мають в екіпажі окремого штурмана, крім керування мотоциклом сам займається і навігацією. Він змушений одночасно читати легенду, шукати на місцевості вказані в ній ориєнтири, слідкувати за відстанями та іноді, коли вистачає часу, дивитись під колеса. Тим більш кумедно бачити в телерепортажах сцени, коли екіпаж авто, що заблукав, питає дорогу в мотоцикліста (!).

В 90-х в дакарівські перегони прийшла система супутникової навігації GPS, яка майже звела нанівець процесс навігації. До того ж, коли прилад безпомилково виведе на черговий пункт контролю часу, притримуватись траси стало необов’язковим. Тому для ускладнення ориєнтування через деякий час були введені коридори, за відхил з яких нараховувався штраф. А нещодавно за для підвищення спортивної інтриги відбулося повернення до класичної легенди, відтак GPS залишився як аварійний прилад та компас.

Нещодавно заради підвищення безпеки стали обов’язковими спеціально для ”Дакару” розроблені прилади ”Sentinel” та ”Iritrack”. Перший дозволяє  попередити про обгон, що дуже важливо перш за все мотоциклістам на рівнинних грунтовках авто здатні пересуватися значно швидше. Другий багатофункціональна система безпеки. ”Iritrack” кожні 5 хвилин передає свої координати. Якщо на протязі 10 хвилин руху не відбувається, організатори виходять на зв’язок з гонщиком для з’ясування причин зупинки. Також ”Iritrack” має 2 кнопки. Жовта слугує для виклику допомоги. Червона аварійна. При її натисканні негайно, без зайвих запитань, вилітає гелікоптер реанімації.



... А 250-ки навіть підіймались на подіум. Ален Шехт (Alain Schaecht) на Honda XL250S

Про надвисокі вимоги  ”Дакару” до людей та техніки свідчить те, що оргкомітет надає спеціальну премію (6000 євро) дебютанту, який спромігся фінішувати. Ця премія була вручена лише кілька разів.

Майже ніколи кількість фінішувавших учасників ”Дакару” не перевишувала половини тих, хто вийшов та старт. Переважна більшість тих, хто зійшов, змушені це робити по технічним причинам. Але, нажаль, не всі. Швидкістне пересування в суцільній хмарі пилу, неминуче для всіх, крім лідерів, дуже небезпечно. Особливо для мотоциклістів, які переважають в сумному списку жертв дакарівських перегонів. Також в досить довгій історії ”Дакару” були випадки збройних нападів, підриву на мінах, а сам Тьєрі Сабін загинув в катастрофі гелікоптера. Але все  ж таки більшість жертв марафону складають глядачі з місцевих мешканців, яких гонщики, завдяки пилу, не мають змоги вчасно побачити.

Слід сказати, що попри те, що більшість учасників ”Дакару” стартує на мотоциклах це не означає що всі вони є ідейними мотоциклістами. Для більшості це змушений крок, тому що підготоване до дакарівського рівня авто коштує шалених грошей. Водночас мотоцикл вимагає значно більшої майстерності в керуванні та кращої фізичної підготовки, а в разі аварії дуже небезпечний. Тому не дивно, що при першій змозі більшість професіоналів пересідають на авто. Еді Оріолі, 4-кратний переможець ”Дакару” на мотоциклі, який минулого року вперше їхав штурманом авто, якось в інтерв’ю поділився враженнями. Він з подивом засвідчив, що в порівнянні з мотоциклом на авто ”Дакар” спріймається як легка прогулянка.

 

Африканські зигзаги

Ніколи траса ”Дакару” не повторювалася. З часу започаткування перегонів до 1988 року включно маршрут пролягав від Франції (Париж) через Алжир, Нігер та Малі в Сенегал (Дакар), час від часу завертаючи в Буркіна-Фасо, Кот д’Івуар та Гвінею. Цей напрямок майже вдвічі довший за сучасний. В 1989 році з політичних причин маршрут було змінено, перегони пройшли в об’їзд Алжиру, через Туніс та Лівію. В 19901991 роках учасники переправлялись морем безпосередньо в Тріполі, оминув таким чином Туніс. В 1992 році стартувавши з традиційного Парижу, Дакару призначили роль лише транзитної зупинки перегони фінішували аж в Кейптауні (ПАР). Таким чином учасники здолали весь Африканський контінент з півночі на південь найдовший маршрут за всю історію дакарівських перегонів. В 1994 році маршрут вперше зробили кільцевим: ПарижДакарПариж. В 19951996 роках перегони стартували з іспанської Гренади, вперше оминув територію Франції, а в 1997 році обмежились виключно Африкою по досить короткому кільцевому маршруту ДакарНігерДакар. В 1998 році організатори повернулися до варіанту ПарижДакар, але новим маршрутом вперше через Іспанію, Марокко, Мавританію та Малі в Сенегал. 1999 рік знов без Парижа, ГренадаДакар. В 2000 році маршрутом ДакарКаїр перегони здолали Сахару найдовшим напрямком з заходу на схід, фініш відбувся поряд з знаменитими пірамідами. Того року ”Дакар” мало не був зірваний. В Нігері погрози терактів змусили організаторів евакуювати техніку та людей повітрям. Цікаво, що для цього вистачило єдиного рейсу літака Ан-124. В 2001 році класичний маршрут ПарижДакар застосовувався в останнє. В 2002 році перегони стартували в Аррасі на півночі Франції. В 2003-му в Марселі, при цьому фініш відбувся в улюбленому місті українських матрасників Шарм-ель-Шейх (Єгипет). В 2004 році маршрут Клермон-ФеранДакар востаннє починається у Франції. 2005 року перегони стартували в іспанській Барселоні, а з 2006 року до сьогодення застосовується маршрут ЛісабонДакар, який пролягає через Португалію, Іспанію, Марокко, Мавританію та Сенегал.

В кожній країні траса має специфічні риси. Так, перші етапи в Португалії та Іспанії дуже нагадують класичне ралі. Маршрут пролягає гірськими серпантинами, обабіч шляху майже суцільний коридор вболівальників. Мароканські етапи зазвичай пролягають горами Атлас та кам’янистими пустелями, які в Західній Сахарі поступово змінюються на піски. В піщаній Мавританії в місцевості між містом Атар та Адрарською долиною відбуваються знамениті марафонські етапи, на яких гонщики змушені долати до 600 км барханів в день навпростець, без дороги. Останні етапи в Сенегалі характерні великою кількістю населенних пунктів та розвинутою плутаною мережею грунтовок в поганому стані.
Категорія: ЕНДУРО | Додав: olexarider (26.02.2009)
Переглядів: 1051 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]